پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 11 تیر 1401

تازه ترین آمار خدمات درمانی به زائران حج 1401

به گزارش روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای حضور زائران تا بامداد یازدهم تیرماه، 15 هزار و 736 نفر از حجاج ایرانی توسط پزشکان جمعیت هلال احمر ویزیت و به صورت کلی 4۵ هزار و 282 مورد خدمت درمانی به زائران ارائه شده است.
وی با بیان اینکه طی این مدت 86 نفر از حجاج ایرانی خدمات بستری دریافت کرده اند گفت: در این مدت 15 نفر در بخش ccu بستری شده اند.
دکتر مرعشی تصریح کرد: همچنین در این مدت 12 هزار 382 نسخه در مراکز درمانی سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر مستقر در عربستان صادر شده است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اظهار کرد: آمار خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو به دو هزار و 344 مورد رسیده است.
وی تعداد خدمات پرستاری شامل نوارقلب، سنجش فشارخون، گچ‌گیری، تزریقات، بخیه، سرم تراپی و پانسمان را 8 هزار و 479 مورد اعلام کرد.
مرعشی ماموریت‌های امداد، مددکاری و انتقال بیماران را 929 مورد عنوان کرد و گفت: به طور کلی 45 هزار و 282 مورد خدمت درمانی هم به زائران ارائه شده است.
طبق اعلام رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، متاسفانه در این مدت زمانی یک نفر از حجاج ایرانی فوت کرده‌است.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر همچنین به زائران توصیه کرد که از تردد در وسط روز که هوا گرم تر از سایر ساعات است خودداری کنند و همچنین موضوعات بهداشتی و شستشوی مکرر دست ها را رعایت کنند.

روتیتر: با کاروان حج 1401/